piątek, 4 grudnia 2009

Watykan słucha 2Paca?

Może to trochę dziwne, ale jak najbardziej prawdziwe. Jak donosi serwis www.hiphopdx.com kawałek "Changes" Tupaca Shakura  znalazł się ostatnio na liście 12 utworów oficjalnej strony MySpace Watykanu. 


To raczej spektakularne zjawisko - tak jak to, że Watykan ma swoją stronę MySpace. Na owej stronie czytamy:

Ta playlista to perfekcyjny mix muzyki klasycznej, muzyki świata oraz tzw. contemporary music....Gatunki są zróżnicowane, ale jedno co łączy tych wykonawców to fakt, że celują w serca dobrych ludzi 

Może trochę przeinaczyłem tłumaczenie, ale sens jest ten sam. Listę stworzył brat Giulio Neroni, dyrektor artystyczny St. Paul's Multimedia. 


To prawda Tupac był bardzo religijny. To mu trzeba przyznać. Sam kiedyś powiedział:

Życie gwiazdy rapu bez Boga jest niczym.
                             (w kawałku Amitions As A Ridah)



Jego poglądy na Kościół i religię można śmiało nazwać "nowatorskimi", a nawet "bluźnierczymi". Miał na ciele tatuaż, na którym było napisane:

Tylko Bóg może mnie osądzić


Stąd też moje zaciekawienie tym tematem. Niepochlebnie wypowiadał się na temat Kościoła. W jednym ze swoich kawałków powiedział:


Poszedłem go Kościoła, ale nie rozumiałem Go. Oni są podstępni
                                                                      (utwór Black Jezus) 


Nie chcę jednak podkradać ludziom tematu. Więcej o religijności Tupaca Shakura na tej stronie:

http://poznajtupaca.republika.pl

Oprócz "Changes" Tupaca na liście znalazły się utwory Dame Shirley Bassey, Mozarta czy Mus. 

Brak komentarzy: