środa, 19 lutego 2014

Problem z kamerką w laptopach Amilo Xa 2528

Natrafiłem ostatnio na taki problem: ktoś kupił laptopa FUJITSU SIEMENS AMILO Xa 2528. Okazało się, że sprzęt wcześniej był zainstalowany z niemieckim systemem operacyjnym, który ktoś prawdopodobnie przemianował na polską wersję Windowsa 7 64-bit. Jak to zwykle bywa, coś przy próbie update'u na wyższy system poszło nie tak:  w moim przypadku chodziło o kamerkę internetową wbudowaną w laptopa. Najpierw nie było obrazu podczas rozmowy przez Skype, potem obraz był obrócony. Znalazłem rozwiązanie, może jego właśnie szukacie. 
Przeskanowałem komputer programem AIDA64 i okazało się, że kamerka to tajemnicze urządzenie o ID sprzętu: VID_0402&PID_5602&REV_0100. Wpisałem w google razem z hasłem "Windows 7 64-bit", bo taki system zastałem na tym laptopie i znalazłem takie oto sterowniki: 


Do bezpośredniego pobrania tutaj: 


W razie, gdyby zniknęły wrzucam je też tutaj: 


Soft pod lenovo co prawda, ale jednak mimo wszystko działała. Po instalacji obraz z kamerki był jednak odwrócony. Osobie, która jej potrzebowała wyłącznie do rozmawiania przez Skype przestawiłem w opcjach programu FLIP VERTICALY i podziałało. Mam nadzieję, że u Was też zadziała. 

Wydaje mi się, że WebCAM 1.3 zainstalowany w tym programie mógł zostać wyprodukowany przez firme Bison CAM, która nie wspiera FUJITSU SIEMENSA, albo wspiera w okrojonym zakresie. Absurdalne, ale prawdziwe. Po instalacji sterowników i ponownym przeskanowaniu laptopa programem AIDA64 pokazał mi się taki właśnie producent. 

Opis sterowników:

This package provides the USB 2.0 PC camera driver for Microsoft Windows Vista 64-bit users. The USB 2.0 PC camera driver enables or updates the USB 2.0 PC camera function of the USB 2.0 PC camera on the following systems:

- 3000 N200 (type 0687)
- 3000 V200

The following languages are supported:
- Chinese (Simplified)
- Chinese (Traditional)
- English
- French
- German
- Italian
- Japanese
- Korean
- Portuguese
- Spanish

Brak komentarzy: