wtorek, 22 października 2019

Sun Ra Arkestra wylądowała w Kaliszu

Kalisz. 41. Międzynarodowy Festiwal Pianistów Jazzowych. Listopad 2014. Zdecydowanie jeden z najbardziej ekscytujących koncertów jazzowych, na jakim miałem okazję być. Sun Ra Arkestra to grupa muzyków owiana sławą. Gościli już w Kaliszu w 1986 roku i wtedy było to ogromne wydarzenie. Nie pamiętam go oczywiście, bo miałem zaledwie kilka miesięcy, ale w 2014 roku czuło się tę samą atmosferę poddenerwowania i ekscytacji wizytą Marshalla Allena i spółki. 




Przebrani niczym Kacper, Melchior i Baltazar oraz spółka muzycy z początku wyglądali, jakby przed momentem wysiedli z kapsuły kosmicznej, a już na pewno z kapsuły czasu. Byłem wtedy za sceną i czekałem na wywiady z artystami. Coś wisiało w powietrzu, ba nawet straż pożarna przyjechała, bo się czujka włączyła w budynku Centrum Kultury i Sztuki. Czułem, że zagrają coś „od czapy”, a oni sobie wyszli i zagrali najbardziej tradycjonalny jazz, jaki dane mi było słyszeć podczas mojej kilkuletniej obecności na kaliskich festiwalach. To było dopiero zaskoczenie! No i ten osiemdziesięciokilkuletni muzyk robiący salta na scenie też. Dobry koncert. 

Ten z 1986 roku z Kalisza stał się inspiracją dla grupy @eabs.pl, która już w tę sobotę zaprezentuję w kaliskim CKIS swój materiał „„EABS PLAYS SUN RA COSMIC SONGBOOK”, a podczas koncertu dostępna będzie pięknie wydana vinylowa wersja legendarnego koncertu grupy „SUN RA ARKESTRA LIVE IN KALISZ 1986 PREMIERA”. Szkoda, że nie mogę tam być. A może dotrę? Kto wie…

http://ckis.kalisz.pl/wydarzenia/eabs-plays-sun-ra-cosmic-songbook-koncert-premierowy/#buy-tickets

⁣Sun Ra Arkestra - legendary jazz group has landed in Kalisz at International Piano Jazz Festival twice: in 1986 and in 2014. I’m writing „landing” because as you can see guys know how to act like they were from the other planet. In spite of the clothes they played traditional jazz. It was quite interesting job to do! ⁣

⁣#jazz #sunra #sunraarkestra #eabs #polishjazz #concertphoto #fotografiakoncertowa #kalisz #ckis #jazzkalisz #mfpj #mfpjkalisz #songbook #livemusic #concertphotos #kultura #marshallallen #backstage #behindthescenes #photojournalism #livemusicphotography






























Brak komentarzy: